Jak si šikovně a levně zařídit domácí posilovnu

Andy Pa / / Blog


Nebaví vás chodit do posilovny a chcete ušetřit nějaký ten peníz? Tak to jste tu správně!

Nemáte čas chodit do posilovny? Doma máte spousty práce nebo hromadu dětí, které neustále vyžadují pozornost?

To nevadí! I vy přece můžete cvičit.

S těmito triky zvládnete skloubit všechno dohromady:

Co si pořídíte za minimální náklady

Cvičení doma má mnoho výhod:

- neplatíte za fitko nebo skupinové lekce

- ušetříte čas přípravou na cvičení a cestou tam a zpět

- jste pánem svého času a nejste vázáni na otevírací dobu fitka

- můžete mít na sobě úplně, co chcete

- nemusíte se stresovat, že někdo vypadá líp nebo že vám to jde hůř

Můžete si vybrat, zda budete cvičit podle svého nebo odcvičíte podle nějakého videa. Na Youtube se dají najít nejrůznější videa podle náročnosti i délky. Určitě některá zkuste, tady jsou ta nejlepší videa pro cvičení doma.

Co budete potřebovat:

Mezi základní vybavení rozhodně patří podložka. Nejlepší bude nějaká pěnová (ideálně jógamatka), kterou seženete v jakémkoliv sportovním obchodě. Na tvrdé zemi by vás bolely klouby a kolena, navíc je na ní teplo.

Od věci není ani zrcadlo. Nemusíte být žádný narcis, ale hlídat si správné držení těla a kontrolovat se je v pořádku. Pověste si ho někam, kde před ním budete mít dost prostoru a uvidíte se i v sedě.

Užitečné jsou rozhodně činky. Nestojí mnoho a s vaším tělem mohou udělat divy. Pokud se vám nechtějí kupovat, cvičit můžete klidně s pet lahvemi.

Nebojte se švihadla. Napoprvé to asi nebude žádná sláva, ale postupně se do toho dostanete. Neustále zvyšujte počet přeskoků a uvidíte, že se budete rychle zlepšovat. Začněte třeba u stovky denně.

K posilování a protažení především zad poslouží gumový míč. Na tom můžete i sedět u počítače, protahovat se nebo provádět nejrůznější cviky.

Pokud jste ochotni do sportovní domácnosti více investovat, pořiďte si rotoped. Můžete si na něm číst, koukat na televizi, povídat si s ostatními členy rodiny nebo pracovat na počítači. Půl hodinka denně stačí, abyste brzy viděli výsledky.

Podobnou variantou je eliptický trenažér, který mají v oblibě hlavně ženy. Je velice šetrný ke kloubům a doporučuje se i po operaci kolene.

Pokud se věnujete běhu, zkuste běžecký trenažér. Běhat můžete v teple a suchu domova, kde vás nikdy nepřekvapí ani déšť nebo sníh.

Pro náročnější slouží posilovací věže. Jsou to konstrukce nejrůznějších tvarů a variant, na kterých se dá posilovat celé tělo.

Žádné pomůcky vás nezaujaly?

Však můžete cvičit s vlastní vahou. Nebo zkusit jógu. Je nádherně uvolňující a nic k ní nepotřebujete.

Činnosti, které pálí kalorie

Domácí práce jsou mnohdy náročnější než návštěva posilovny. Věděli jste například, že za 20 minut vysávání podlahy spálíte i 100 kalorií?

Podobně náročné je i mytí podlahy nebo převlékání povlečení.

Důležité je správné postavení a zapojení všech svalů. Málokdy také myslíme na šetrné pohyby zad. Pokud se shýbáte nebo zvedáte těžké věci, dělejte tak zásadně s rovnými zády.

U veškerých činností myslete na zatažené břicho, rovná záda a lehce podsazenou pánev. Ať už myjete nádobí, žehlíte nebo věšíte prádlo. Nebojte se utírat prach i na nejvrchnějších poličkách a skříních. Vylézt několikrát na židli a ze židle je výborné cardio!

Úklid rýsuje krásná těla. Tak se mu nevyhýbejte a zařaďte ho do každodenních aktivit. Budete mít nádhernou domácnost a k tomu postavičku jako z fitka. Ale zadarmo!

Andy Pa
Expert
Sdílejte:
Témata článku:
volný čas

Zaujaly vás naše články a chcete zůstat v obraze?

Přihlaste se k odběru novinek!


Přidejte svůj komentář.




Být registrovaný je lepší. Staňte se součástí komunity Bydlíme s Filipem a získejte výhody registrovaných uživatelů, registrujte se zde.